تجهیزات

دپارتمان-تجهیزات

دپارتمان تجهیزات

امروزه در سراسر جهان از پیشرفته‌­ترین و جدیدترین تجهیزات در حوزه علوم زمین، محیط‌زیست و انرژی استفاده می‌گردد. به­‌کارگیری این قبیل تجهیزات و ارزیابی کارایی آن­‌ها، نیازمند دانش کافی هم در بعد فنی و هم در بعد کاربردی می­‌باشد. با توجه به نیازهای اجتناب­‌ناپذیر پروژه‌­ها به تجهیزات معمولا پیچیده و پیشرفته الکترونیکی، این گروه در جهت رفع این نیاز سازماندهی شده است. با وجود تعداد کثیری از شرکت­‌های تولیدکننده تجهیزات و همچنین تنوع محصولات آن­ها، انتخاب محصولی متناسب با نیاز کاربر و صرف حداقل هزینه، نیازمند کارشناسی تخصصی در زمینه فنی و خرید تجهیزات می­‌باشد که به صورت کاملا حرفه‌­ای توسط این گروه انجام می­­‌شود. هدف اصلی تأمین تجهیزات بروز و کارآمد در حوزه علوم زمین، محیط­‌زیست و انرژی بوده و در کنار آن تأمین به موقع تجهیزات، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره­‌ای، جلب رضایت مشتری و همچنین پشتیبانی فنی قبل و بعد از خرید از مهم‌­ترین اولویت­‌ها می­‌باشند.

تجهیزات-علوم-زمین


تجهیزات علوم زمین:
در بسیاری از پروژه‌های مهندسی که به ساختار زمین در آن محل مربوط می­‌شود، مثلا برای ساخت سازه‌­های عظیم (سدها، پل­‌ها، نیروگاه­‌ها، سازه­‌های صنعتی)، معادن، حفاری چاه­‌های عمیق (نفت، گاز و ژئوترمال) نیاز به درک و درنظر گرفتن ساختارهای زمین­‌شناسی با آگاهی از جنبه­‌های مهندسی موضوع می­‌باشد. برای دستیابی به اهداف فوق، مهندسین زمین­‌شناس از علم زمین­‌شناسی، هیدرولوژی، مکانیک خاک، مکانیک سنگ، ژئومکانیک و کاوش‌­های زیرسطحی (شامل گمانه­‌زنی و آزمایش­‌های ژئوتکنیک و ژئوفیزیک) بهره می‌­برند. انجام چنین بررسی­‌هایی نیازمند تجهیزاتی از جمله: دستگاه ژئوالکتریک، لرزه‌­نگار، تجهیزات چاه‌­پیمایی، دستگاه IP و … می­‌باشد. تأمین این قبیل تجهیزات از اهداف این حوزه می‌­باشد.


تجهیزات محیط‌زیست:
این حوزه به صورت کاملا فنی در زمینه محیط­‌زیست فعال است. با توجه به اینکه مهندسی محیط­‌زیست کاربرد مجموعه­‌ای از علوم و فنون مهندسی در رابطه با مطالعه و ارزیابی شرایط و بهبود و بهسازی محیط­‌زیست می­‌باشد، مهم‌­ترین وظیفه متخصصین این حوزه، تأمین تجهیزات اندازه­‌گیری و الکترونیکی برای اجرای پروژه­‌های زیست­‌محیطی است. از جمله می­‌توان به تجهیزات پایش آلودگی آب، خاک و هوا، تجهیزات پایش آب و فاضلاب، تجهیزات مونیتورینگ محیط­‌زیست برای نظارت بر آب­‌های زیرزمینی و نمونه­‌برداری از پساب­‌ها و … اشاره کرد.

علوم زمين، محيط زيست و انرژي
علوم زمين، محيط زيست و انرژي

تجهیزات انرژی:
با توجه به نیازهای روزافزون جامعه در حوزه تأمین انرژی و دسترسی به منابع انرژی (نفت و گاز، هسته­‌ای، تجدیدپذیر) همواره پروژه­‌های کثیری در راستای اکتشاف منابع انرژی، بهره­‌برداری، تولید انرژی و نگهداری تأسیسات در مرحله اجراست و در این حین از جدیدترین تکنولوژی­‌ها استفاده می­‌گردد. یکی از مهم‌­ترین خدمات این حوزه تأمین کلیه تجهیزات الکترونیکی میدانی از جمله ابزارهای اندازه­‌گیری خوردگی و مونیتورینگ با استفاده از روش رادیواکتیو در صنایع نفت وگاز می‌­­باشد.



Cresta Help Chat
Send via WhatsApp